Geneza kampanii informacyjnej
System „Integrowanej Produkcji” umożliwia uzyskanie owoców o najwyższych wartościach biologicznych i odżywczych oraz bezpiecznych dla zdrowia ludzi. Równocześnie pozwala w sposób niepodważalny i wiarygodny udokumentować jakość sprzedawanego produktu. Wychodząc naprzeciw potrzebom producentów owoców i warzyw Wykorzystując elementy IP, Instytut Sadownictwa w Skierniewicach przygotował specjalny program ochrony roślin uwzględniający normy Federacji Rosyjskiej. Stosowanie się do wytycznych zawartych w programie w znacznym stopniu wpłynie na jakość owoców i pomoże sadownikom uzyskać produkt spełniający restrykcyjne wymagania Federacji Rosyjskiej.
Rosja jest jednym z głównych odbiorców polskich produktów roślinnych, jednak w ostatnich latach polscy producenci napotykali trudności w sprzedaży owoców i warzyw na rynki wschodnie. W tym kontekście jasna staje się potrzeba wdrożenia systemu produkcji, który zapewni uzyskanie produktu spełniającego wymogi odbiorców na rykach wschodnich.
Cel kampanii
Celem kampanii jest przyspieszenie wdrożenia systemu „Integrowanej Produkcji”,
a w szczególności stworzonych w oparciu o ten system nowych zasad produkcji owoców
i warzyw przeznaczonych na eksport do Federacji Rosyjskiej. W Polsce europejski system „Integrowanej Produkcji” będzie obowiązywał od 2014 r.
Odbiorcy kampanii
Akcja informacyjna w pierwszym etapie jest skierowana do producentów owoców przeznaczonych na eksport do Federacji Rosyjskiej.
Model kampanii
Działania informacyjne i promocyjne są prowadzone dwutorowo poprzez:
komunikację pośrednią za pośrednictwem mediów branży sadowniczej i rolniczej,
komunikację bezpośrednią skierowaną do ok. 10 tys. producentów (głównie z rejonu grójeckiego).
Czas trwania kampanii
Kampania oficjalnie rozpoczęła się konferencją prasową, która odbyła się
27 kwietnia 2011 r. w Centrum Prasowym PAP. Wzięli w niej udział organizatorzy akcji, podmioty wspierające oraz dziennikarze mediów branżowych i biznesowych.
Kampania skierowana bezpośrednio do producentów ruszyła z początkiem tegorocznego sezonu ochrony roślin i będzie kontynuowana w kolejnych latach.
Materiały informacyjne
W ramach kampanii organizatorzy przekazali producentom ulotki zachęcające
do wdrożenia nowych zasad już w rozpoczynającym się sezonie oraz Program Ochrony Jabłoni uwzględniający Normy Federacji Rosyjskiej.
Wsparcie kampanii
Kampania została objęta honorowym patronatem przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Swojego wsparcia udzieliła również Państwowa Inspekcja Ochrony Roślin i Nasiennictwa, oraz organizacje branżowe:
• Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw,
• Towarzystwo Rozwoju Sadów Karłowych.