Ambasada RP w Abu Zabi uprzejmie informuje, iż od dnia 9 lutego br. w wybranych supermarketach w Dubaju, Abu Zabi i Szardży (Choithrams, Emirates Cooperative Society, Abu Dhabi Cooperative Society, West Zone, 7-Eleven, SPAR, Carrefour, Geant, ZOOM, Al Maya), w ramach kampanii promocyjnej „Europejskich jabłek dwukolorowych”, odbędzie się degustacja słodko-kwaśnych jabłek z polskich sadów (m.in.: Gala, Red Jonaprince, Idared, Gloster, Ligol).
Pierwsza degustacja została zaplanowana dnia 9 lutego br. (czwartek) o godz. 17.00 w DEC Marina Choithram przy Dubai Marina Mall, DEC Tower. Koordynatorem projektu jest p. Maciej Białko, Executive Director Infinity Media Middle East FZ LLC w Dubaju, we współpracy z WPHI Ambasady RP w Abu Zabi.
Kampania promocyjno-informacyjna „Europejskie jabłka dwukolorowe” - prowadzona na bazie umowy zawartej dnia 28 lipca 2014 r., między Agencją Rynku Rolnego a konsorcjum w składzie: Stowarzyszenie Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw „Unia Owocowa” i Związek Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej - jest realizowana w Państwie Zjednoczonych Emiratów Arabskich oraz Chińskiej Republice Ludowej.
Strategia promocyjna w PZEA obejmuje świeże jabłka dwukolorowe uprawiane na terenie Europy, w tym w polskich sadach, w których korzysta się nie tylko z uznanych metod o wieloletnich tradycjach, ale i najnowszych rozwiązań technologicznych. Ambasada RP w Abu Zabi zamierza wdrożyć kampanię w bieżących działaniach promocyjnych (dogodną okazją będzie także przyjęcie z okazji święta narodowego w dniu 3 maja br.), które z pewnością wesprze także dedykowane stanowisko ds. rolnych w strukturze placówki.
Uwarunkowania geograficzne i społeczno-ekonomiczne, jak również różnicowana struktura demograficzna w PZEA (ponad 200 narodowości) sprawia, iż kraj ten importuje 85% spożywanych produktów spożywczych z różnych kierunków świata. Sektor spożywczy oraz gastronomiczny należy do najszybciej rozwijających się gałęzi gospodarki w PZEA (ich wartość wynosi kilkadziesiąt mld USD rocznie). Zapotrzebowanie na świeże owoce i warzywa na rynku emirackim konsekwentnie wzrasta i jest też efektem kampanii społecznych dot. zdrowego stylu życia, a zarazem ewolucyjnej zmiany nawyków żywieniowych mieszkańców regionu, których podstawę stanowiły kaloryczne posiłki wysokobiałkowe (mięso czerwone i białe, ryby, owoce morza, jajka, zboża).